Կայքի շարժական տարբերակն արդեն հասանելի է. ՓՈՐՁԵՔ ԱՅՆx

Արխիվ

Partner News

Ինչպես ե՞ն տեղեկատվական տեխնոլոգիաները օգնելու կենսաթոշակառուներին. հարցազրույց

Ինչպես ե՞ն տեղեկատվական տեխնոլոգիաները օգնելու կենսաթոշակառուներին. հարցազրույցՀուլիս 22, 2012 | 00:03

2012 թ. հուլիսի 4-ին ՀՀ վարչապետ Տիգրան Սարգսյանի որոշմամբ ՀՀ աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարարության սոցիալական ապահովության պետական ծառայության պետ նշանակվեց Արմեն Աբրահամյանը: NEWS.am-ի փորձեց Ա. Աբրահամյանից պարզել իր նշանակման դրդապատճառներն ու առաջիկա ծրագրերը:

Պրն. Աբրահամյան, դուք կենսաթոշակային համակարգում կարծես թե նոր մարդ եք: Ինչպե՞ս հայտնվեցիք այստեղ:

Սոցիալական ոլորտի հետ առաջին անգամ առնչվել եմ 2003 թվականին` որպես տեղեկատվական տեխնոլոգիաների մասնագետ, USAID-ի ծրագրի շրջանակներում: Սկսեցի ղեկավարել սոցիալական ոլորտի տեղեկատվական համակարգերի եւ ցանցերի զարգացման, ներբեռնման, սպասարկման գործընթացները: Այն ժամանակ շատերը համարում էին, որ տեղեկատվական շտեմարանների ստեղծումը արդիական չէ, վաղաժամ է, համաշխարհային լուծումները հնարավոր չէ Հայաստանում կիրառել: Նույնիսկ պետական մարմիններում այդպիսի ընկալում կար: Սակայն հիմա մոտեցումները փոխվել են: Անցյալ տարվա մարտին սոցիալական ապահովության պետական ծառայությունում նշանակվեցի որպես ՏՏ խորհրդատու, 4-5 ամիս հետո` ծառայության պետի առաջին տեղակալ, ներկայում ղեկավարում եմ ծառայությունը:

Այսինքն` դուք ՏՏ ոլորտից եք գալիս սոցիալական ապահովության համակարգ: Կարելի՞ է ասել, որ ձեր նշանակմամբ ՏՏ լուծումները առաջնային են համարվում սոցիալական ապահովության համակարգում:

Թերեւս` այո: Ոչ միայն սոցիական, այլ պետական կառավարման ցանկացած այլ ոլորտում ՏՏ լուծումները շատ կարեւոր են արդյունավետության բարձրացման, միտումնավոր սխալների վերացման, կոռուպցիոն ռիսկերի նվազեցման, ծախսերի կրճատման համար: Սոցիալական ապահովության ծառայությունում անցյալ տարի սկսեցինք  տեղեկատվական էլեկտրոնային շտեմարանի ստեղծման աշխատանքները, հիմա ջանքերը կենտրոնացրել ենք ներքին գործընթացների էլեկտրոնային կառավարման համակարգերի ստեղծման վրա` բիզնես գործընթացների ամբողջական նկարագրմամբ: Դա պետք է ապահովի կենսաթոշակային գումարների արդյունավետ ծախսումը, իսկ մեր ծառայության միջոցով իրացվում է պետական բյուջեի 25%-ը: Համակարգն աշխատում էր 1997-98 թ.թ. ներդրված տեխնոլոգիաներով, որն արդեն հնացած էր ու ժամանակակից մարտահրավերներին պատասխանել չէր կարող: Մենք նույնիսկ նորմալ սերվեր չունեինք, որ կարողանայինք տեղեկատվություն կուտակել: Հիմա երկու նորագույն սերվերներ են գործարկվել` ծառայության կենտրոնական ապարատում եւ «Նորք» կենտրոնում: Այդ սերվերները թույլ են տալիս ողջ տեղեկատվական հոսքերը կենտրոնացնել եւ կառավարելի դարձնել: Ամբողջովին փոխում եւ նորացնում ենք համակարգչային բազան:

Վերջերս կենսաթոշակառուների բազայի ճշտումներ եղան, դա նոր տեխնոլոգիաների ներդրման հետեւա՞նք էր:

Տեղեկատվական տեխնոլոգիաները մի շարք տարրերից են բաղկացած, առաջինը` գրանցել առկա տեղեկատվությունը: Որպեսզի ՏՏ-ն կարողանաս օգտագործել, պետք է ենթակառուցվածքները զարգացած լինեն: Դա ընդհանրական ցանցի մեջ լինելն է, տեղեկատվության ճիշտ կանոնակարգումն է, անվտանգության եւ հասանելիության խնդիրն է: Ամեն մի աշխատակից պետք է տեղեկատվությունն օգտագործի ըստ իր իրավասության` ոչ ավելի, ոչ պակաս: Նախկին տեխնոլոգիաները դա թույլ չէին տալիս: Երբ ստեղծեցինք կենտրոնացաված տեղեկատվական շտեմարանը` մի շարք խնդիրների բախվեցինք` տեղեկատվության անճշտության հետ կապված: Այսօր էլ դեռ տեղեկատվության ճշգրտման խնդիրները պահպանվում են, որովհետեւ ընթացքում օրենքը փոխվել է, իսկ տեղեկատվական համակարգի լուծումները չէին ապահովել օրենքի կիրառելիությունը: Նախկին համակարգերում հնարավոր էր արտաքին միջամտություն իրականացնել, նոր համակարգով դա բացառվոււմ է` անվտանգության աստիճանը էապես բարձրացվել է:

Իսկ ի՞նչ են շահում այս ամենից կենսաթոշակառուները:

Մեր հիմնական խնդիրներից մեկը քաղաքացիներին մատուցվող ծառայությունների որակի բարձրացումն է: Եթե թոշակառուն գալիս է տարածքային կենտրոն` պետք է առաջին հերթին հարգալից վերաբերմունքի արժանանա: Նաեւ բիզնես-գործընթացներն ենք կանոնակարգում: Նոր համակարգի շրջանակներում քաղաքացին գումար նշանակող տեսուչի հետ հնարավորինս քիչ է շփվելու: Քաղաքացին դիմումը կհանձնի եւ կգնա: Դիմումը կենտրոնացված համակարգով կգրանցվի, իսկ տեսուչը որոշում կկայացնի` ձեռք բերելով հարակից եւ լրացուցիչ ողջ տեղեկատվությունը: Հնարավորինս ձեռնպահ ենք մնալու քաղաքացիներին փաստաթղթերի ցանկ ներկայացնելուց: Նախկինում հնարավոր չէր ապահովել քաղաքացու նույնականացումը` թոշակ նշանակելու համար, իսկ նոր համակարգով քաղաքացու անձնագրի տվյալները մուտք անելուց հետո նրա մասին բոլոր տվյալները միանգամից ներառվում են տեղեկատվական համակարգ: Այսինքն` տեսուչը իրավունք չունի այլ բան գրելու, «մեռած հոգիներին» սպասարկելու խնդիր այլեւս գոյություն չունի: Լուծել ենք նաեւ մահացած քաղաքացիների խնդիրը, որպեսզի թույլ չտանք պետական բյուջեի վատնում: Ամեն օրվա վերջում արդարադատության լիազոր մարմիններից տեղեկատվություն ենք ստանում մահացած մարդկանց մասին, ու համապատասխան ճշգրտումներ անում: Արտասահմանում մահացած քաղաքացիների մասին տեղեկատվություն ստանում ենք հյուպատոսարաններից ու դեսպանատներից:

Բայց ասել, որ թոշակների վճարման առումով ամեն ինչ կարգին է, այնքան էլ ճիշտ չի լինի:

Բանկային քարտերով իրականացվող վճարումների մասով ամեն ինչ կարգին է: Ինչ վերաբերում է «Հայփոստին», որը թոշակը կանխիկ վճարում է քաղաքացիներին, ապա այլընտրանք այս առումով չունենք: Միգուցե ճիշտ է «Հայփոստին» ավելի բարձր պահանջներ ներկայացնել պայմանագիրը վերանայելիս, սակայն այստեղ վճարման խնդիր է առաջանում: Փորձը ցույց է տալիս, որ կոռուպցիոն ռիսկն առաջանում է ոչ թե գումարը վճարելիս, այլ իրավունքը հաստատելիս` կենսաթոշակի նշանակում կամ վերահաշվարկ: Եթե գումարը փոխանցվել է արդեն, ապա մեր լիազորություններից դուրս է վճարող կազմակերպությունների նկատմամբ պայմանագրից դուրս պահանջներ ներկայացնելը:

Զրուցեց` Սամվել Ավագյանը


Լուրեր Հայաստանից - NEWS.am

Thank you for your comment. Your comment must be confirmed by the administration.

Այս թեմայով

... վերջին լուրերը "Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ" թեմայով
Լրահոս

Բոլոր նորությունները...  

Բոլոր նորությունները...  

Բոլոր նորությունները...  

Բոլոր նորությունները...  

Բոլոր նորությունները...