Հայաստանի Ազգային վիճակագրական ծառայության նախնական տվյալներով,տարվա առաջին չորս ամիսները հայրենական արդյունաբերության համար նշանավորվել են արտադրանքի ֆիզիկական ծավալի երկնիշ աճով՝ 112․9 տոկոս տարեկան կտրվածքով։
Բայց ամիսների կտրվածքով այդ ցուցանիշի դինամիկայում անհավասարություն կար։ Առաջին եռամսյակում յուրաքանչյուր ամիս գրանցվել է երկնիշ աճ։ Սակայն իրավիճակը փոխվել է ապրիլին, երբ արդյունաբերության ֆիզիկական ծավալի աճը դանդաղել է մինչեւ 104․3 տոկոս։ Դրա պատճառները կպարզվեն ԱՎԾ ավելի մանրակրկիտ տեղեկությունների հրապարակումից հետո, դրա համար էլ դիտարկենք առաջին եռամսյակի ցուցանիշները։
Այդ ժամանակաշրջանում դրական դիմանիկա են ունեցել այնպիսի ոլորտներ, ինչպիսիք են լեռնաարդյունաբերությունը ու բաց հանքերի մշակումը (հարաբերական մասնակցությունը աճի տեմպում 2․6 տոկոս) ու դրա հարակից հիմնական մետաղների արտադրությունը (3,2%)։ Ընդհանուր ցուցանիշը բարելավել է նաեւ ըմպելիքների արտադրությունը՝ 2․7 տոկոսով։
Անկախության տարիներին ոգելից թունդ խմիչքները ( այսինքն հիմնականում կոնյակը, որին գումարվել է նաեւ վիսկին) դարձել են հայրենական արտահանման առաջատար հոդվածներից մեկը։ Հայկական կոնյակի արտահանման աշխարհագրությունը բավականին ընդարձակ է, սակայն հիմնականում այն մատակարարվում է Ռուսաստան։
Ռուսաստանի տնտեսության մեջ ճգնաժամային երեւույթները, բացի ամենայնից, հանգեցրել են նաեւ ռուսաստանցիների գնողունակության անկմանը։ Դրա հետեւանքով երկու տարի առաջ հայրենական կոնյակի իրացումն այդ երկրում լուրջ դժվարությունների է բախվել։ Բայց անցած տարի այդ ոլորտում շրջադարձ եղավ՝ թունդ ոգելից խմիչքների արտահանումը Ռուսաստան ավելացել է գրեթե 1․6 անգամ։
2015-2016 թթ․ Ռուսաստանի մասնաբաժինը թունդ ոգելից խմիչքների արտահանման ոլորտում մեկ տարում աճել է 75․5 տոկոսից մինչեւ 83․1 տոկոս։ Ինչպես հայտնի է, կոնյակի ճնշող մեծամասնությունը արտահանվում է (առաջին եռամսյակում 89 տոկոս), դրա համար էլ արտահանումը (հատկապես դեպի Ռուսաստան) վճռորոշ դերակատարում ունի ոլորտի զարգացման համար
Սմբատ Գրիգորյան