Երբ Հայաստանը տնտեսապես ամուր երկիր դառնա` ոչ ոք չի համարձակվի առաջարկել վարորդական իրավունքը փոխարինել Հայաստանում ռուսաց լեզվին պաշտոնական կարգավիճակ տալու հետ: Այս մասին այսօր` հուլիսի 25-ին, լրագրողների հետ զրույցում ասաց լեզվաբան Լավրենտի Միրզոյանը:
«Պետք է տնտեսապես հարուստ լինենք, ամուր, որպեսզի մեզ նման պայմաններ չթելադրեն` վարորդական իրավունքները փոխարինել ռուսերենի` որպես երկրորդ պետական կամ պաշտոնական լեզվի կարգավիճակ տալու հետ»,-ասաց նա:
Լեզվաբան Արտաշես Մարտիրոսյանն էլ նշեց, որ ռուս որոշ պաշտոնյաներ արդեն երկար ժամանակ են նման առաջարկությամբ հանդես գալիս` անընդհատ հիշեցնելով, որ ռուսերենը Հայաստանում պետք է որպես երկրորդ պետական կամ պաշտոնական լեզու ճանաչվի:
«Ռուսաստանի պետական այրերը հեռվից հիշեցնում են, որ ռուսաց լեզուն երկրորդ պետական լեզու դառնա: երբ Ռուսաստանի պաշտոնյայի կողմից նման բան է հնչում, արդեն մտահոգիչ է, քանի որ Հայաստանում չի կարող ռուսերենը երկրորդ պետական կամ պաշտոնական լեզու ընդունվի: Նախ պետք է հանրաքվե լինի եւ դրա արդյունքում որոշվի` ռուսերենը կարող է պաշտոնական լեզու լինել, թե ոչ: Կարծում եմ, որ մեր ժողովուրդն այնքան խոհեմ է, որ դրան կասի` ոչ»,-ասաց նա:
Լեզվաբանի խոսքով, ռուսներն այսօր մտահոգված են, որովհետեւ օրեցօր պակասում է ռուսաց լեզվով խոսողների թիվը:
«Նրանց մտահոգություն այն է, որ այսօր 250 հազար մարդ է հաղորդակցվում ռուսերենով, աշխարհում նվազել է ռուսաց լեզվով խոսողների թիվը: Մեզ մոտ էլ նոր սերունդը չի խոսում ռուսերենով, այդ հարցը կարելի է լուծել այլ ճանապարհով, թող դպրոցներում, բուհերում խորությամբ ուսումնասիրեն լեզուն, ոչ թե ռուսերենը պաշտոնական լեզու ճանաչեն»,-ասաց նա:
Հիշեցնենք, որ Պետդումայի խոսնակ Վյաչեսլավ Վոլոդինը Հայաստանի իշխանություններին առաջարկել էր ռուսերենին պաշտոնական լեզվի կարգավիճակ տալ, որպեսզի ազգային վարորդական իրավունքներն ընդունվեն Ռուսաստանում:
2017 թվականի հունիսի 1-ից Ռուսաստանում ուժի մեջ է մտել օտարերկրյա վարորդական իրավունք ունեցող վարորդներին ՌԴ-ի տարածքում աշխատելն արգելող օրենքը։ Իսկ ուրբաթ՝ հուլիսի 14-ին, Պետդուման օրենք է ընդունել, որի համաձայն՝ Ղրղզստանի, ինչպես նաեւ այլ երկրների քաղաքացիներին, որտեղ ռուսերենը պաշտոնական լեզու է, թույլատրվում է Ռուսաստանի տարածքում վարորդ աշխատել ազգային վարորդական իրավունքների հիման վրա։