Տարվա սկզբին բենզինը թանկացել է 20 դրամով, սեղմված գազը 20 դրամով, եւս 60 դրամով էլ՝ դիզվառելիքը. մեր ուսումնասիրությունները թույլ են տալիս, որ բենզինի եւ գազի մասով թանկացումները պայմանավորված են հարկային օրենսգրքով, ակցիզային հարկի դրույքաչափի բարձրացմամբ, իսկ դիզվառելիքի մասով, ճիշտ է, ակցիզային հարկը նվազել է, բայց դրա փոխարեն ԱԱՀ հարկ է մտել, որը բերել է նման բարձրացման: Այս մասին, այսօր՝ հունվարի 23-ին, ԱԺ-ում «Առանձին ապրանքատեսակների գների բարձրացման պատճառները եւ գնաճը մեղմելու հնարավորությունները» թեմայով խորհրդարանական լսումների ժամանակ հայտարարեց ՏՄՊՊՀ նախագահ Արտակ Շաբոյանը:
Նա նկատեց, որ վերջին օրերին բենզինն ու դիզվառելիքը թանկացել են եւս 10 դրամով. «Մեր ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ այս 10 դրամի չափով լրացուցիչ գնաճը պայմանավորված է ձեռքբերման գների աճով»,- ասաց նա:
Շաբոյանը նշեց, որ 2017-ին գերիշխող դիրք զբաղեցնող տնտեսվարողներ ունեցող շուկաներում էական գների բարձրացում եղել է երեք ապրանքների գծով՝ կարագ, բենզին եւ դիզվառելիք:
«Կարագի գների բարձրացումն սկսվել է դեռեւս 2016-ի սեպտեմբերից եւ այն ամբողջությամբ պայմանավորված է միջազգային գներով: Միջազգային գները սկսել են բարձրանալ 2016-ի մայիսից: Միջազգային շուկայում հիմա տեղի է ունենում կարագի գների նվազեցում: Հայաստանում նորզելանդական եւ «Անկոր» տեսակի կարագի գները նվազել են մոտ 100 դրամով, սակայն մենք առաջիկա 2-3 ամիսներին ակնկալում ենք, որ ավելի շատ նվազում կլինի»:
Այս շուկայում, ըստ Շաբոյանի, ավելացել են ներմուծողների քանակը. եթե նախկինում ամենախոշոր ներկրողին բաժին էր ընկնում ներմուծման 82 տոկոսը, հիմա դա կազմում է մոտ 55 տոկոս, իսկ մնացած 40 տոկոսը պատկանում է 28 այլ տնտեսվարողների: Ավելացել է նաեւ ԵՏՄ-ից կարագ ներմուծողների թիվը, հատկապես Ռուսաստանից, Բելառուսից, Ուկրաինայից: Օրինակ, այդ երկրներից բերված կարագի գները 3100-3900 դրամի սահմաններում են:
Ինչ վերաբերում է բենզինին, ապա այս պահին Հայաստանում եւ Վրաստանում բենզինի վաճառքի գները գրեթե նույնն են, բայց գնագոյացման էական տարբերություններ կան. «Հայաստան ներկրվող բենզինը տեղափոխվում է երկաթուղով, Վրաստանի տարածքով եւ մեր հաշվարկներով գնագոյացման վրա դա էական ազդեցություն է թողնում: Երկրորդ, մեծ քանակությամբ Վրաստանը բենզին է ներկրում Ադրբեջանից եւ Թուրքմենստանից:
Բենզին ներմուծում են հիմնականում երեք ընկերությունները: Առաջատարը CPS-ն է, որի պատկանում է շուկայի 50 տոկոս, հաջորդ երկու ընկերություններն են Ֆլեշը եւ «Մաքս պետրոլը»: Շուկան հիմնականում դիվերսիֆիկացված է»:
Գազի եւ դիզվառելիքի թանկացումը չի կարող հանգեցնել տրանսպորտի գների բարձրացման. Փոխնախարար
Վառելիքի գների աճը շղթայական էֆեկտ չի կարող ունենալ մյուս ապրանքների գների վրա. Վախթանգ Միրումյան
Համեմատած Վրաստանի եւ Ադրբեջանի հետ մեզ մոտ բարձր է թե կենսաթոշակը, թե միջին աշխատավարձը. Ջավադյան
«Հարեւան երկրներում գնաճն ավելի բարձր է եղել». ԿԲ նախագահը մեղադրեց կանխատեսում անող փորձագետներին
Որքա՞ն է կազմել գնաճը Հայաստանում. թվեր ներկայացրեց վիճակագրության ծառայության պետը
Մենք այստեղ չենք հավաքվել, որ թոզ փչենք ու գնանք. Շարմազանովն ու Փաշինյանը բանավիճեցին