News
Լրահոս
News
Ուրբաթ
Մարտ 29
Տեսնել լրահոսը

Տեղացի վարորդները բողոքում են, որ ամեն անգամ բենզին կամ դիզելային վառելիք լիցքավորելիս ստիպված են նոր գներով վճարել՝ ակնհայտորեն ավելի բարձր, քան նախկինում:

Հայաստանում բենզինի պաշարները տարվա ընթացքում  երկրորդ եռամսյակում նվազել են 19.6 հազար տոննայով (կամ 25.2 տոկոսով), իսկ դիզելային վառելիքինը՝ 4.6 հազար տոննայով (7.0 տոկոսով): Այնուամենայնիվ, բենզինի կամ դիզվառելիքի պակաս դեռ չկա: Միանգամայն հնարավոր է, որ այս անկումը կապված լինի Արցախում շուկայի կորստի հետ: Չի բացառվում նաեւ, որ որոշ ավտոմեքենաներ բենզինից անցնեն «ավելի էժան» սեղմված գազի, ինչը նվազեցնում է բենզինի պաշարների կարիքը: Ընթացիկ տարին նշանավորվեց համաշխարհային շուկայում հում նավթի գնի աճի նոր փուլով: Այդպես, Brent նավթի գինը գերազանցել է մեկ բարելի դիմաց 70 դոլարի մակարդակը՝ չնայած անցյալ տարվա դեկտեմբերին այն չէր հասել 52 դոլարի: Բնականաբար, բենզինի գինը նույնպես համարժեք աճել է, դիզելային վառելիքինը՝ նույնպես:

Ինչպես հայտնի է, բենզինը Հայաստան հիմնականում ներկրվում է Ռուսաստանից: Բենզինի գների բարձրացումը մի շարք երկրներում դրդում է ռուսական ընկերություններին ավելացնել իրենց արտահանումը: Սա սպառնում է դրա ներքին շուկայում այս տեսակի վառելիքի պակասով: Ռուսաստանում բենզինի մանրածախ գների աճին նպաստում է նաեւ դրա արտադրության համար նախատեսված հումքի՝ նավթի գնի բարձրացումը:

Այս իրավիճակում հնարավոր է, որ Ռուսաստանի կառավարությունը միջոցներ ձեռնարկի՝ երկրից բենզինի արտահանումը սահմանափակելու (կամ նույնիսկ լիովին արգելելու համար՝ որոշակի ժամանակահատվածով): Բայց, ըստ որոշ ռուս փորձագետների, քիչ հավանականություն կա, որ դրանից ներքին գները կնվազեն: Հայաստանի համար, ի թիվս այլ բաների, ազդում է նաեւ նախորդ տարվանից նկատվող դրամի նկատմամբ դոլարի ամրապնդումը: Դեր է խաղում նաեւ բենզինի հարկման մեխանիզմը, որում ակցիզ եւ ԱԱՀ կա: Այդ կրկնակի ազդեցության արդյունքում երկրի բյուջեն քիչ թե շատ կայուն հարկ է ստանում բենզինի վաճառքի: Դե իսկ գնորդները վճարում են այդ հարկերը՝ միաժամանակ շահույթ ապահովելով ընկերությունների համար: Թե որքա՞ն է իրական շահույթը, գիտեն միայն Աստված եւ ընկերությունները:

Ստորեւ ներկայացված գրաֆիկը ցույց է տալիս այս տարվա առաջին եռամսյակի համար բենզինի եւ դիզելային վառելիքի մեր հաշվարկած գները (առաջին կիսամյակի եւ առաջին եռամսյակի պաշտոնական տվյալների հիման վրա): Կողքին ներկայացված են մայրաքաղաքի մի քանի գազալցակայանների գներն օգոստոսի 5-ի դրությամբ: Դա ինչ-որ չափով սխալ համեմատություն է, բայց այն հստակորեն պատկերում է գների ներկայիս մակարդակը:

Նշենք, որ տարբեր ընկերությունների գազալցակայանները, կարծես կախարդական փայտիկով միաժամանակ փոխում են գները (որոնք նրանց մոտ գրեթե նույնն են): «Մրցակից» ընկերությունների գործողությունների նման համաժամացումն առնվազն զարմանալի է...

Պետք է նշել, որ բիզնեսի թափանցիկության բացակայությունը թույլ չի տալիս հասարակությանը վերահսկել խոշոր ընկերությունների գործունեությունը: Տխրահռչակ «առևտրային գաղտնիքը» հաճախ պատճառ է դառնում քննադատական ​​ցուցանիշներ տրամադրելուց հրաժարվելու համար: Սա վերաբերում է ոչ միայն բենզինին եւ դիզվառելիքին, այլեւ սպառողական այլ կարեւորագույն ապրանքներին եւ վճարովի ծառայություններին:

Մեր գները կարելի է համեմատել խորհրդային ժամանակաշրջանի ատրակցիոնների ուժաչափի հետ: Հարվածից սանդղակի սլաքը վեր է թռնում եւ արդեն չի վերադառնում նախկին մակարդակին: Երբ գների բարձրացման պատճառները մասամբ վերացվում են, գները դեռ կմնան նույն բարձր մակարդակի վրա:

Բենզինի եւ դիզվառելիքի գնի մասին խոսելիս պետք է նշել մի վաղեմի երեւույթ. ոչ լիարժեք լիցքավորումը գազալցակայաններում: Խորհրդային տարիներից հաստատված այս «պրակտիկան» շարունակվում է մինչ օրս: Չնայած շուկայում «մրցակցությունը» պետք է օգներ այն արմատախիլ անել: Բայց, դրական փոփոխություններ չկան (եւ, ըստ երևույթին, չեն սպասվում): Շատ վարորդներ բողոքում են, որ բենզինի բաքում ավելի քիչ բենզին (կամ դիզելային վառելիք) է լցվում, քան վճարել են: Եթե ​​հաշվի առնենք այդ պակաս լցնելը, ապա գնորդների համար ավտոմեքենայի վառելիքի իրական գինն ավելի բարձր է, քան բենզալցակայանների ցուցանակների վրա ներկայացված գները:

Ավելորդ է հիշեցնել, որ բենզինը եւ դիզելային վառելիքը ռազմավարական ապրանքներ են: Շարժիչային վառելիքի գնի բարձրացումը կհանգեցնի (եթե ոչ արդեն) այլ ապրանքների գների շղթայական ռեակցիայի: Այնպիսի տպավորություն է, որ գների այս աճը (ինչպես նաեւ՝ այլ կարեւոր ապրանքների գների աճը) իշխանությունների ուշադրությունից դուրս է մնում: 

Վառելիքի վաճառքի ընկերությունների վերը նշված «սինխրոնիզմը» պետք է բացատրեր Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովը: Անհեթեթ է պնդել այս ոլորտում ինչ -որ առասպելական «մրցակցության» մասին: Չէ որ բենզինի եւ դիզելային վառելիքի շուկան Հայաստանում առանձնանում է բարձր խտությամբ (3-4 առաջատար ընկերությունների հետ միասին), եւ իդեալական պայմաններ կան դավարության եւ սպառողներին գների թելադրման համար:

 

Սմբատ Գրիգորյան

 

!
Այս նյութը հասանելի է նաև   Русский
Տպել
Կարդացեք նաև
Ամբողջը
ԱՄՆ-ում մինչեւ 2025թ. մտադիր են առաջին անգամ ատոմային էլեկտրակայան վերագործարկել
ԱՄՆ դաշնային կառավարությունը մտադիր է վերագործարկել ատոմային էլեկտրակայան...
Չինաստանի, ԱՄԷ եւ Թուրքիայի բանկերում բարդացրել են վճարումները ռուսական նավթի համար. Reuters
Բանկերում պահանջները խստացվել են...
«Հայկական Ատոմային էլեկտրակայան» -ն ու «Ռուսատոմ սերվիս»-ը ստորագրեցին հովացման համակարգերին առնչվող պայմանագիր
Ամբողջ ծրագիրը շահագործման ժամկետի երկարացման առաջին փուլով  է ներդրված…
«Ռոսատոմ»-ը կարող է Հայաստանին 50-1000 ՄՎտ հզորությամբ միջուկային ռեակտորներ առաջարկել. Կիրիլ Կոմարով 
Նրա խոսքով, Հայաստանի իշխանություններն իրենք են որոշելու, թե որ բլոկն ընտրել...
Գազամատակարարման պլանային դադարեցում Վանաձորում, Ալավերդիում, Գեղարքունիքի մարզի որոշ բնակավայրերում
«Գազպրոմ Արմենիա» ՓԲԸ-ն տեղեկացնում է, որ պլանային աշխատանքներ…
Պորտուգալիայում կառուցվել է Եվրոպայի ամենամեծ արևային էլեկտրակայանը
Cerca-ն համալրված է ավելի քան 310 հազար երկդիմաց արևային մարտկոցներով...
Ամենաշատ