Մենք կկարողանանք վերականգնել բոլոր այն վարչատարածքային բաժանումները, որոնք գոյություն ունեին խորհրդային ժամանակաշրջանում: Այս մասին սեպտեմբերի 22 -ին ՀՀ Ազգային ժողովում Տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման, գյուղատնտեսության եւ բնապահպանության հարցերի մշտական խորհրդարանական հանձնաժողովի արտահերթ նիստին «Վարչատարածքային բաժանման մասին» օրենքում փոփոխություններ եւլրացումներ կատարելու մասին օրինագծերի փաթեթը քննարկման ժամանակ ասաց ՀՀ տարածքային կառավարման եւ ենթակառուցվածքների նախարար Գնել Սանոսյանը:
Այդպես, նրա խոսքով, Հայաստանում վարչատարածքային փոփոխությունների արդյունքում նախատեսվում է ձեւավորել 78 համայնք, որից 71-ը՝ միասնական: Երեւանը կընդգրկվի նաեւ խոշորացված համայնքների ցանկում, թեեւ՝ որպես առանձին միավոր: Հայաստանում կլինի ընդհանեւր վեց չմիավորված համայնք: Դրանց թվում նաեւ Գյումրին է:
«Եվս հինգը գյուղերի հետ խառնված համայնքներն են, որտեղ գերակշռում են ազգային փոքրամասնությունների ներկայացուցիչները»,- ասաց նախարարը:
Նա նշեց, որ իրենք չունեն այնպիսի ցուցանիշներ, որոնք Կառավարությանը հնարավորություն կտան որոշելու այս կամ այն բնակավայրի բնակեցվածությունն ազգային փոքրամասնությունների ներկայացուցիչներով:
«Ոստիկանության տվյալներով՝ Դմիտրով համայնքում բնակիչների միայն 14.3 տոկոսն է Հայաստանի ասորական համայնքի ներկայացուցիչներ: Ասորական ծագման մեր հայրենակիցները նշում են, որ համայնքում կան նաեւ խառը ամուսնություններ, որ նույնիսկ եղել են դեպքեր, երբ ամուսնությունը գրանցելիս անձի ազգությունը որեւէ տեղ չի գրանցվել: Ըստ նրանց՝ խոսքը համայնքի բնակիչների մոտ 30 տոկոսի մազին է»,- ասաց Սանոսյանը:
Այնուամենայնիվ, նախարարը բացառում է հավանականությունը, որ Արտաշատ խոշորացված համայնքի ձեւավորումից հետո Դմիտրով համայնքը կարող է որեւէ կերպ տուժել: Ըստ Սանոսյանի՝ համայնքին կարող է լուրջ վնաս հասցվել միայն այն դեպքում, երբ այն անտեսվի եւ չընդգրկվի ցանկում:
«Արտաշատ խոշորացված համայնքը բաղկացած կլինի 38 բնակավայրից: Չեմ կարծում, որ Դմիտրովի համայնքը կշահի, եթե այն դուրս թողնենք»,- ասաց նախարարը՝ հավելելով, որ համայնքների խոշորացումից որեւէ լուրջ բացասական հետեւանք ակնկալել պետք չէ, քանի որ խոսքը միայն կառավարման մոդելի փոփոխության մասին է:
Բացի այդ, համայնքների խոշորացումը, ըստ Կառավարության ներկայացուցչի, թույլ կտա լրացուցիչ ֆինանսավորում ներգրավել՝ արտոնյալ նոր պայմաններ ստեղծելով, որոնք հիմնականում իրականացվում են այդ կամ այն ծրագրերի շրջանակներում:
Այնուամենայնիվ, ընդդիմությունը ներկայացնող հանձնաժողովի անդամները համոզված են, որ համայնքների խոշորացումն ունի բացառապես քաղաքական բաղադրիչ, եւ որեւէ կերպ ուղղված չէ հանրային շահերի պաշտպանությանը եւ հաշվի առնելուն: Պատգամավորները վստահ են, որ իշխանություններն այսպիսով փորձում են լուծել սեփական խնդիրները: Խոսքը մասնավորապես այն գյուղապետերի եւ քաղաքագլուխների փոխարինման մասին է, ովքեր ծայրահեղ դեմ են տրամադրված ներկայիս Կառավարության նկատմամբ:
Նրանք ուշադրություն հրավիրեցին նաեւ այն նրա վրա, որ համայնքների խոշորացման նախագիծը Ազգային ժողով է ներկայացվել տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրություններից երկու ամիս առաջ: Հարկ է նշել, որ ապագա խոշորացված համայնքներում ընտրություններ իսկապես նախատեսված են:
Այնուամենայնիվ, բավական երկար քննարկումներից հետո խորհրդարանական հանձնաժողովը կրկին դրական եզրակացություն տվեց այս օրենսդրական նախաձեռնությանը, թեկուզ՝ նվազագույն տարբերությամբ:
Հիշեցնենք, որ Հայաստանի կառավարության նախաձեռնությամբ սեպտեմբերի 24-ին խորհրդարանի արտահերթ նիստ կհրավիրվի՝ քննարկելու «Վարչատարածքային բաժանման մասին» օրենքում փոփոխությունների եւ լրացումների նախագիծը, որը պատգամավորներն անմիջապես կքննարկեն առաջին եւ երկրորդ ընթերցմամբ: Ըստ ներկայացված նախագծի՝ նախատեսվում է խոշորացնել Արագածոտնի 69 համայնք, Արարատում՝ 105, Արմավիրում՝ 82, Գեղարքունիքում՝ 62, Լոռիում՝ 43, Կոտայքում՝ 30, Շիրակում՝ 40, Վայոց Ձորում` 5 եւ Տավուշի մարզերում՝ 3 համայնք: Բացի այդ, Էրքենանց գյուղը նախատեսվում է ներառել Հայաստանի Սյունիքի մարզի Կապան համայնքում ընդգրկված բնակավայրերի ցանկում: Շատ փորձագետներ նշում են, որ իշխանությունները շտապում են փոխել վարչատարածքային բաժանումը՝ խոշորացված համայնքներում գյուղական ընտրազանգվածի աջակցության շնորհիվ առաջիկա ընտրություններում ավելի լավ արդյունքների հասնելու համար: