News
Լրահոս
News
Չորեքշաբթի
Ապրիլ 24
Տեսնել լրահոսը

Դժվար է որոշել Յուպիտերի Մեծ կարմիր բծի չափը, քանի որ փոթորիկը շատ մեծ է: Պարզվել է, որ այս հսկայական հորձանուտը ոչ միայն հսկայական է, այլ նաեւ սպասվածից շատ ավելի խորն է, գրում է «Новая наука» ամսագիրը։

Հակառակ ուղղություններով շարժվող երկու կոնվեյերների միջեւ ընկած լինելու պատճառով ժամացույցի սլաքի հակառակ ուղղությամբ շարժվող՝ Յուպիտերի Մեծ կարմիր բիծը գոյություն ունի ավելի քան 400 տարի: Մոտ 16000 կմ լայնությամբ այն արեգակնային համակարգի ամենամեծ մթնոլորտային հորձանուտն է։ Բայց որքա՞ն խորն է այն թափանցում: Նոր աշխատանքը, որը հնարավոր է դարձել «Յունոնա» զոնդի շնորհիվ, որը դեռ գտնվում է Յուպիտերի համակարգում, վերջերս հնարավորություն է տվել գնահատել դա: Այս ուսումնասիրության մասին գրել է Science ամսագրում:

Այս աշխատանքի համար դոկտոր Մարցիա Պարիզին եւ նրա թիմը հիմնվել են հենց տիեզերանավի շարժման վրա: Երբ «Յունոնան» թռել է Մեծ կարմիր բծիի վրայով, գրավիտացիոն անոմալիաները, որոնք առաջանում են տեղայնացված խտությունների պատճառով, փոքր-ինչ փոխել են նրա արագությունը մոլորակի շուրջ ուղեծրում: Այնուհետեւ այս գրավիտացիոն չափումները կարող են օգտագործվել մթնոլորտային կառուցվածքի խորությունը որոշելու համար:

Զինված այս տեղեկատվությամբ՝ հետազոտողները բավական տատանումներ են գտել Յուպիտերի գրավիտացիոն դաշտում, որպեսզի գնահատեն փոթորկի խորությունը՝ մոտ 500 կիլոմետր, մի քանի տասնյակ կիլոմետր ավելի խորը, քան նախկինում ենթադրվում էր: Համեմատության համար սա ավելի խորն է, քան Երկրի մակերեսի եւ Միջազգային տիեզերակայանի միջեւ եղած հեռավորությունը: Ի վերջո, պետք է հիշել, որ Մեծ կարմիր բիծը հայտնվել է երկու կոնվեյերների միջեւ, որոնք շարժվում են հակառակ ուղղություններով: Այս շթային հոսքերը, որոնք կլանում են փոթորիկը, կարող են շարժվել գրեթե 350 կմ/ժ արագությամբ՝ միաժամանակ շարունակելով թափը մղել հորձանուտ: Այս ուսումնասիրությունը նաեւ մեզ ասում է, որ այս երկու հոսանքները վեց անգամ ավելի խորն են, քան Մեծ կարմիր բծի արմատները: Քանի որ այս շիթերը վճռական դեր են խաղում Մեծ կարմիր բծի սնուցման գործում, այս տարբերությունները խորքում ավելացնում են այն առեղծվածը, թե ինչպես Յուպիտերի մթնոլորտը կարող է առաջացնել նման տպավորիչ փոթորիկներ:

Ոչինչ հավերժ չէ։ Մենք գիտենք, որ Յուպիտերի Մեծ կարմիր բիծը շարունակում է փոքրանալ: 1800-ականների վերջին փոթորկի տրամագիծը չորս անգամ գերազանցել է Երկրին: Երբ 1979 թվականին «Վոյաջեր 2»-ը թռավ դրա կողքով, հորձանուտը փոքրացավ մեր մոլորակի լայնության կեսից մի փոքր ավելի: Այժմ այն ընդամենը 1,3 անգամ է մեծ Երկրից։ Որոշ գնահատականներով, հենց այդ պատճատով այն կարող է անհետանալ։ Միեւնույն ժամանակ, «Յունոնա» տիեզերանավի առաքելությունը, որը 2016 թվականից ի վեր երկար, շրջադարձային ուղեծրեր է կատարել Յուպիտերի շուրջ, վերջերս երկարացվել է մինչեւ 2025 թվականը: Եթե ամեն ինչ ընթանա ըստ պլանի, ապա զոնդի ուղեծրի հետագիծը շուտով այն կհասցնի մոլորակի հյուսիսային բեւեռ: Այնուհետեւ նրա գործիքները կկարողանան դիտարկել եւ վերլուծել այլ առանձնահատկություններ, ինչպիսիք են բեւեռային ցիկլոնները: Նախատեսվում են նաեւ Իոյի եւ Եվրոպայի շուրջ հետագա թռիչքներ:

!
Այս նյութը հասանելի է նաև   Русский
Տպել
Կարդացեք նաև
Ամբողջը
Նախարար. Հայաստանը մտադիր է տիեզերքում իր արբանյակների թիվը հասցնել երեքի
Առաջին արբանյակից ակնկալիքներն են․․․
Նոր մեթոդ կօգնի պարզել՝ կյանք կա՞ Յուպիտերի արբանյակում
NASA-ի Europa Clipper ռոբոտ-հետազոտական մեքենան նախատեսվում է Յուպիտերի Եվրոպա արբանյակ...
Պետք է ՄՏԿ-ում ուշադիր լինել բելառուսուհու հանդեպ, որպեսզի ամերիկացիները չառեւանգեն. Լուկաշենկո
Լուկաշենկոն խնդրել է ռուս տիեզերագնացին...
Bild. Հայաստանում գերմանացիները սկաֆանդրներ և տիեզերական ռոբոտներ են փորձարկում Ադրբեջանի և Թուրքիայի հետ սահմանին
Մասնագետների գնահատմամբ՝ մոտ 15 տարի կանցնի, մինչև մարդիկ առաջին անգամ ոտք դնեն Մարս...
Պուտինը հանձնարարել է զբաղվել տիեզերքում միջուկային էներգետիկ կայանք տեաղկայելու ծրագրով
Նա ասել է, որ Ռուսատանը մեծ կարողություններ ունի այս ոլորտում․․․
Չինաստանը եւ Ռուսաստանը պատրաստվում են ատոմային էլեկտրակայան կառուցել Լուսնի վրա
Չինաստանը եւ Ռուսաստանը քննարկում են Լուսնի վրա ատոմակայան կառուցելու հնարավորությունը...
Ամենաշատ