News
Լրահոս
News
Շաբաթ
Փետրվար 24
Տեսնել լրահոսը

Իսրայելը հոկտեմբերի 7-ից ՀԱՄԱՍ-ի հետ մարտերի ընթացքում կորցրել է մոտ երկու տասնյակ տանկ, գրում է Insider-ը:

Գազայի հատվածի հետ սահմանին այրվող իսրայելական նորագույն «Մերկավա» տանկի վերջին պատկերները հիշեցնում են 50 տարվա վաղեմության մեկ այլ հոկտեմբերյան պատերազմի մասին: 1973 թ-ին Յոմ Կիպուրի պատերազմի ժամանակ աշխարհը ցնցվեց Սինայի անապատում այրվող իսրայելական գովաբանված տանկերի պատկերներով, որոնք  խորհրդային արտադրության էժան հակատանկային հրթիռների զոհ դարձան։ Որոշ փորձագետներ զգուշացրել էին, որ տանկերը հնացել են։

Այդ կանխատեսումը վաղաժամ էր։ Տանկերը դեռ շատ բանակների հիմքն են, այդ թվում ՝ Ուկրաինայում կռվողների։ Այդուհանդերձ, վերջին երկու ամիսների ընթացքում ՀԱՄԱՍ-ը, որին պակասում է ժամանակակից սպառազինությունը, խոցել է իսրայելական մոտ 20 տանկ:

Հոկտեմբերին 4 միլիոն դոլար արժողությամբ «Մերկավան» հրկիզող ՀԱՄԱՍ-ի փոքր, ռումբով հագեցած անօդաչու սարքի կադրերը ևս մեկ անգամ հարցեր են բարձրացրել հիմնական մարտական տանկերի արդյունավետության վերաբերյալ, ճիշտ այնպես, ինչպես Սինայի անապատի լուսանկարները կամ ավելի ուշ ոչնչացված տանկերի պատկերները:

Պատերազմները վերսկսեցին քննարկումները ժամանակակից ռազմի դաշտում տանկերի դերի վերաբերյալ՝ արդյոք տանկերը նույնքան խոցելի են, որքան 50 տարի առաջ: Թե իսրայելական զրահատեխնիկան տուժել է մարտավարական, այլ ոչ թե տեխնիկական սխալների պատճառով։

«Որոշ տանկեր մարտունակ չէին, քանի որ անձնակազմերը արձակուրդում էին», - Business Insider-ին ասել է իսրայելցի ռազմական պատմաբան և բլոգեր Օլեգ Գրանովսկին:  «Որոշ տանկերի վրա գնդացիրները հանվել են, որպեսզի դրանք չգողանան»,- հավելել է նա։

Իսրայելը սկսեց սեփական տանկի մշակումը այն բանից հետո, երբ 1967 թվականի պատերազմից հետո Բրիտանիան և Ֆրանսիան զենքի էմբարգո սահմանեցին:

1970 թվականին Իսրայելը սկսեց ստեղծել իր հիմնական մարտական տանկը լեգենդ գեներալ Իսրայել Տալի ղեկավարությամբ։ «Տալը հաստատակամ էր, որ իսրայելական ցանկացած նախագծում անձնակազմի անձնական պաշտպանությունը առաջնային խնդիր լինի. մեքենան պետք է կարողանա դիմակայել հսկայական բեռներին՝ չվտանգելով անձնակազմի կյանքը։ Քանի որ անձնակազմի պաշտպանությունը առաջնային խնդիր էր, տանկի յուրաքանչյուր կողմը պետք է հարմարվեր այս պահանջին. կրակային հզորությունը պետք է լիներ երկրորդ տեղում, իսկ շարժունակությունը՝ երրորդ»,- գրել է Սամուել Կացը։

Արդյունքը եղավ «Մերկավան» (եբրայերեն նշանակում է «կառք») տանկը, որը նման չէ մյուսներին։ Շարժիչը տեղակայված է առջևում, որն ապահովում է լրացուցիչ պաշտպանություն տանկի այն հատվածի համար, որն առավել շատ կարող է վնասվել։ Թիկունքում կա թեքահարթակ դեպի զրահապատ խցիկ, որը կարող է օգտագործվել վիրավորներին տարհանելու համար և հնարավորություն է տալիս մարտերի ժամանակ տանկը համալրել զինամթերքով։ Այն կարող է նույնիսկ թիկունքում տեղափոխել մինչև 10 հետևակային:

Ինչ է տեղի ունեցել Գազայի հատվածում

Դժվար է գնահատել տանկային և հակատանկային պատերազմը Գազայի հատվածում, քանի որ երկու կողմերն էլ գաղտնի են պահում և փորձում են բացահայտել միայն իրենց ձեռնտու տեղեկատվությունը։ ՀԱՄԱՍ-ի անօդաչու թռչող սարքերը, որոնք ռմբակոծում են իսրայելական տանկերը, հավանաբար հազվագյուտ երևույթ են, այլ ոչ թե վճռական մարտավարություն, թեև ՑԱԽԱԼ-ն իր տանկերի վրա պողպատե վանդակներ է տեղադրել՝ պաշտպանվելու համար:

Ավելի կարևոր է ՀԱՄԱՍ-ի ռուսական, իրանական և հյուսիսկորեական դյուրակիր հակատանկային զենքերի բազմալեզու հավաքածուն։ Իսրայելական կողմի հրապարակած  տեսանյութերում երևում է, թե ինչպես է Trophy համակարգը հաջողությամբ ընդհատում հակատանկային հրթիռները, իսկ ՀԱՄԱՍ-ի տեսանյութերը ցույց են տալիս պայթյունները իսրայելական տանկերի վրա կամ դրանց շուրջ, չնայած պարզ չէ՝ այդ պայթյունները Trophy-ի ընդհատումներ են, թե ոչնչացվում են իսրայելական տանկերի կողմից:

Ի վերջո, տանկերի օգտակարությունը մարտում կախված է նրանից, թե ինչպես են դրանք օգտագործվում, որքանով են պատրաստված նրանց անձնակազմը դրանց օգտագործման համար և որքանով են հակառակորդները կարողանում պաշտպանվել դրանցից: Ներկայիս պատերազմում Իսրայելի զրահատեխնիկայի կորուստների մեծ մասը տեղի է ունեցել հոկտեմբերի 7-ին ՀԱՄԱՍ-ի ավերիչ հանկարծակի հարձակման ժամանակ: «Armada Rotta» հետախուզական կայքի տվյալներով ՝ առգրավվել է իսրայելական մոտ 50 զրահամեքենա, այդ թվում ՝ 24 «Namers»՝  «Մերկավա» ավիակիր տարբերակը։

Հարձակման ժամանակ իսրայելական տանկերը նույնպես պատշաճ կերպով չեն համալրվել. հոկտեմբերի 7-ին պայքարի մեջ է մտել մեկ «Մերկավա-4»՝ անձնակազմի երկու անդամով, չորսի փոխարեն: Գրանովսկին ասել է, որ պահեստային զրահատանկային որոշ ստորաբաժանումներ ունեցել են սպասարկման խնդիրներ, որոնք առաջացել են անձնակազմի պակասի պատճառով:

Նշվուն է նաև, որ նեղ սահմաններով քաղաքային մարտադաշտերը զրահատեխնիկայի համար ամենամահաբերն են.  հոկտեմբերի 31-ին տեղի ունեցած մի միջադեպում ՀԱՄԱՍ-ի հակատանկային հրթիռը ոչնչացրել է «Նամեր» զրահամեքենան՝ սպանելով 11 իսրայելցի հետևակի և վիրավորելով ևս չորսին:

!
Այս նյութը հասանելի է նաև   Русский
Տպել
Կարդացեք նաև
Ամբողջը
Փարիզում մեկնարկել է Գազայի հարցով բանակցությունների երկրորդ փուլը
Հաղորդվում է, որ «ՀԱՄԱՍ»-ը եւ Իսրայելի իշխանությունները պատրաստ են գնալ զիջումների, սակայն․․․
Հութիները հարձակվել են բրիտանական առևտրային նավի և ամերիկյան կործանիչի վրա
Յահյա Սարիան հայտարարել է նաև Իսրայելի Էյլաթ քաղաքի վրա բալիստիկ հրթիռի և անօդաչու թռչող սարքի արձակման մասին․․․
Եմենի հութիներն ԱՄՆ-ի հետ երկարատև առճակատման են պատրաստվում Կարմիր ծովում
Հութիներն ուժեղացնում են իրենց ռազմական և պաշտպանական կարողությունները․․․
Խամենեին քննադատել է իսլամական երկրների ղեկավարներին Իսրայելի հետ հարաբերությունները խզել չկարողանալու համար
Խամենեին նշել է, որ Գազայի ժողովուրդը ճնշված է նրանց կողմից, ովքեր․․․
ՌԴ ԱԳՆ-ն միջազգային դատարանին կոչ է արել իրավական գնահատական տալ Իսրայելի կողմից պաղեստինյան հողերի օկուպացմանը
Նշվում է, որ շարունակվող օկուպացիայի ամենատեսանելի…
Իսրայելի խորհրդարանը հավանություն է տվել Պաղեստին պետություն  ստեղծելու «թելադրանքը» մերժող բանաձևին
Փաստաթղթում նաև ընդգծվում է, որ Իսրայելը կշարունակի ընդդիմանալ Պաղեստին պետության միակողմանի ճանաչմանը, քանի որ հոկտեմբերի 7-ի ջարդերից…
Ամենաշատ