Հարկային այս օրենսգիրքը, անգամ եթե փոփոխությունների ենթարկվի, գրվել է նախկին ժամանակների փիլիսոփայությամբ, նախկին ժամանակների շահերի բախման շրջանակներում: Այս մասին NEWS.am-ի հետ զրույցում նշեց Հայաստանի գործատուների միության նախագահ Գագիկ Մակարյանը:

Նրա խոսքով, ընդհանրապես հարկային օրենսգիրքը պետք է արմատական փոփոխությունների ենթարկվի, ոչ թե որոշ դրույթներ փոխվեն. «Հիմա Հարկային օրենսգրքի փոփոխությունների համատեքստում խոսվում է եկամտային հարկի համահարթեցման, գազավորված ըմպելիքների ակցիզային հարկ կիրառելու, տարեկան մինչեւ 24 մլն դրամ շրջանառություն ունեցող միկրոբիզնեսը հարկերից ազատելու մասին: Մինչդեռ մեզ պետք են այնպիսի հարկային փոփոխություններ, որոնք կխթանեն ներդրումների երկրում եւ կնպաստեն արտադրությունների զարգացմանը»:

Մակարյանը նշեց, որ Հայաստանում շատ լուրջ խնդիր է այն, որ անընդհատ օրենսդրությունը փոխվում է. «Մենք անընդհատ փոփոխում ենք օրենսդրությունը, կամ եթե այդ պահին չենք փոխում, միեւնույն է, փոփոխության տրամադրությունն իշխում է:

Ինչ վերաբերում է մինչեւ 24 մլն դրամի շրջանառությունը հարկերից ազատելուն, ապա մի կողմից նվազեցում է տեղի ունենում, մյուս կողմից ակցիզային հարկերի բարձրացումով ֆիսկալ խնդիրները լուծում են: Այսինքն այդ կորցրած գումարները փոխհատուցում են:

Համահարթ եկամտային հարկ սահմանելուց էլ օգտվելու են բարձր եկամուտ ունեցողները, որոնք 36 տոկոս հարկման դաշտից անցնում են 23 տոկոսի, որոնք աշխատուժի 1 տոկոսից էլ քիչ են: Հայաստանի աշխատուժի 65 տոկոսը մինչեւ 150 հազար դրամ է ստանում, իսկ եկամտային հարկի փոփոխությունը նրանց վրա, ըստ էության, դրական իմաստով չի ազդելու: Այսինքն այնպես չէ, որ պետությունն իր ֆիսկալ շահերը չի պաշտպանում, լավ էլ կարողանում է վարպետորեն պաշտպանել իր շահերը: Մի տեղ հայտարարում է, որ հրաժարվում է հարկերից, մյուս տեղում չի հայտարարում, որ ակցիզային հարկի բարձրացման պատճառով ինքը որքան լրացուցիչ եկամուտներ է ստանում»,-ընդգծեց տնտեսագետը:

Նա նկատեց, որ մեզ մոտ հարկային դիվերսիֆիկացիան ծանրաբեռնված է, որովհետեւ մի կողմից ունենք միկրոբիզնես, որը չի հարկվում, ունենք շրջանառության հարկով աշխատող եւ ավելացված արժեքի հարկով աշխատող բիզնեսներ, եւ նրանց միջեւ կապը շատ հաճախ չի խթանվում. «Պետք է օրենքները կանոնակարգեն խոշոր առեւտրային ցանցերի եւ փոքր բիզնեսի միջեւ համագործակցությունը, որ տարբեր հարկային համակարգերի պատճառով դժվարություններ չունենան: Կամ օրենսգիրքը պետք է գործարար միջավայրն այնպես խթանի, որ բիզնեսները հասունանան, ոչ թե միշտ մնան միկրո մակարդակում: Որ գործարարները չմտածեն՝ հանկարծ շեմը չանցնենք ու չհայտնվենք ավելի ծանր հարկման դաշտում: Հարկային օրենսդրությունը պետք է այնպիսին լինի, որ գործարարին ձեռնտու լինի ավելի մեծացնելու իր բիզնեսը: Դրա համար կարծում ենք, որ հարկային օրենսգիրքը դեռ պետք է արմատակական փոփոխության ենթարկվի: Հարկային այս օրենսգիրքը գրվել է նախկին ժամանակների փիլիսոփայությամբ, նախկին ժամանակների շահերի բախման շրջանակներում: Նաեւ այդ օրենսգիրքը նպատակ է ունեցել այնպիսի իրավիճակներ ստեղծել, որ կարողանան վերահսկել, շահերի բախման գործիքն օգտագործել: Հիմա Հարկային օրենսգիրքը պետք է իր մտածելակերպով ազատականացվի»,-իր խոսքն ամփոփեց Գագիկ Մակարյանը: