Սովորական մարդկանց տիեզերք ուղարկելու մրցավազքից մինչեւ Մարսի վրա հավակնոտ վայրէջքներ եւ դեպի Լուսին թռիչքներ՝ տիեզերքն ավելի ու ավելի է հայտնվում աշխարհի մարդկանց ուշադրության կենտրոնում, գրում է Axios-ը:

Փորձագետները համոզված չեն, որ այս հետաքրքրությունը կօգնի ազատել տիեզերական ոլորտը պետության կախվածությունից եւ այն դարձնել կայուն ոլորտ:

Ջեֆ Բեզոսի Blue Origin տիեզերական ընկերությունը ներկայումս աճուրդի է հանում իր առաջին տիեզերանավում թռիչքի համար տեղերը, որը պետք է մեկնարկի հուլիսին: Ընթացիկ բարձր խաղադրույքը կազմում է 2,8 միլիոն դոլար:

Երկու մրցակցային «Տիեզերական հերոս» եւ «Ո՞վ է ուզում դառնալ տիեզերագնաց» հեռուստաշոուները գտնվում են արտադրության տարբեր փուլերում եւ նախատեսում են տեղ տրամադրել երջանիկ հաղթողին:

Իսկ Չինաստանի տիեզերական գործակալությունը նոր է իջեցրել Մարսի վրա իր առաջին մոդուլն ու մարսագնացը՝ փետրվարին ՆԱՍԱ-ի Perseverance մարսագնացի վայրէջքից անմիջապես հետո: Արաբական Միացյալ Էմիրությունների գործակալությունը սեփական ուղեծրային սարքն է ուղարկել Կարմիր մոլորակ:

Այսօր ՆԱՍԱ-ն բազմաթիվ միջազգային եւ կոմերցիոն տիեզերական դերակատարներից միայն մեկն է, որը ներկայացնում է հանրությանը տիեզերական ոլորտի եւ գիտական հանրության հետ փոխազդեցության ու ընկալման նոր միջոցներ:

Բոլոր այդ ջանքերը եւ շատ ավելին միավորվել են, որպեսզի ապահովեն նոր տիեզերական դարաշրջանի սկիզբը, որին ոլորտում շատերը ձգտել են տարիներ, եթե որ տասնամյակներ շարունակ:

Այդ նոր դարաշրջանը տարբերվում է կոմերցիոն տիեզերական թռիչքներով եւ տիեզերքում ծառայությունների շուկա ստեղծելու ձգտմամբ, ինչպիսիք են տիեզերակայաններն ու լուսնային վայրէջքի սարքերը, որոնք ծառայում են ոչ միայն կառավարություններին, այլ նաեւ արդյունաբերությանը:

Դա նաեւ սահմանվում է երկրի համար «տիեզերական գերտերությամբ», երբ է՛լ ավելի շատ երկրներ կարող են ուղարկել սեփական տիեզերանավերը դեպի ուղեծիր՝ ոգեշնչելով քաղաքացիների նոր շրջանակներին:

Bryce Space and Technology-ից Կարիսա Քրիստենսենի խոսքով՝ տիեզերքի յուրաքանչյուր ասպեկտ դառնում է է՛լ ավելի հանրաճանաչ: «Ռազմական տիեզերքը երբեք քննարկման առարկա չի եղել... Արբանյակային ինդուստրիայում SpaceX-ի եւ Starlink-ի շնորհիվ մարդիկ սկսել են ակտիվորեն խոսել արբանյակների մասին:

Այդ նոր ուշադրությունը կարող է նաեւ արտացոլվել այն ընկերությունների իրական եկամուտների եւ հաճախորդների համար, որոնք իրենց ծառայություններն են մատուցում լայն հանրությանը, ինչպես Blue Origin-ը, Virgin Galactic-ն ու անգամ SpaceX-ը:

Ներկայում տիեզերքում մարդկային ծառայությունների մեծամասնության պահանջարկը կախված է պետական փողերից եւ պայմանագրերից այն հույսով, որ հաճախակի պահանջարկն ի հայտ կգա ավելի ուշ, ինչը կկայունացնի ոլորտը:

Blue Origin աճուրդը գրավել է ուշադրությունը, սակայն մինչեւ տիեզերքի եզրը 2,8 միլիոն դոլար արժողությամբ կարճ թռիչքը հասանելի չէ մարդկանց ճնշող մեծամասնությանը: Եւ տիեզերական ոլորտի ներկայացուցիչների մեծամասնությունը կողմ չէ, որպեսզի ընկերությունները առաջնահերթություն տան խելամիտ գնով մարդկանց տարատեսակ խմբերի համար հնարավորինս արագ, որպեսզի օգնեն պահպանել ոլորտը երկարաժամկետ հեռանկարում: