News
Show news feed

Another man died in Georgia after the program on 2010 Russian invasion hoax, broadcasted on Imedi TV. A 75-year-old refugee from Sukhumi Vano Nasaridze felt ill and suffered a stroke, ITAR-TASS reports. Same day he was hospitalized to the local hospital and died several days after.

The victims’ relatives intend to file a suit against Imedi channel, insisting the death was caused by the program.

Earlier, another 50-year-old citizen died of heart attack after watching the program.

March 13, 2010 Imedi aired a false report that caused a shockwave in the country. According to the news, Russia invaded Georgia after a “terror attack” on South Ossetian President Eduard Kokoity. The report said that Georgian President Mikhail Saakashvili and his government had been evacuated. Several minutes after, however, the source “informed” of Saakashvili’s death and creation of the People’s government led by Nino Burjanadze. The 1.5-hour program also reported about the aerial bombing of the country’s air and seaports and in the end channel’s presenters declared that this was a “special report about possible development of the events.”

L.A.

!
This text available in   Հայերեն and Русский
Print
Photos
Partner news