News
Լրահոս
News
Շաբաթ
Հունիս 22
Տեսնել լրահոսը

NEWS.am-ի հարցազրույցը Հայաստանի տրանսպորտի եւ կապի նախարար Գուրգեն Սարգսյանի հետ:

Պարոն նախարար, ի՞նչ փուլում է գտնվում Իրան-Հայաստան երկաթուղու կառուցումը:

Այդ ծրագրի հետ կապված՝ այս պահին բանակցություններ են տեղի ունեցել Ասիական զարգացման բանկի հետ, որի արդյունքում բանկի հետ հուշագիր է ստորագրվել՝ դրամաշնորհ հատկացնելու համար: Կհատկացվի դրամաշնորհ մոտ 1 միլիոն դոլարի չափով, որի շնորհիվ կիրականացվեն նախագծի տեխնիկատնտեսական ուսումնասիրությունները, եւ դրա հիման վրա հետագայում կիրականացվեն նախագծային աշխատանքները: Նշենք, որ նախնական ուսումնասիրություններ են կատարվել ավստրիական ընկերության կողմից, այդ նյութերը եւս օգտագործվելու են աշխատանքների ժամանակ:

Ե՞րբ են սկսվելու երկաթուղու շինարարության աշխատանքները:

Հավանական է, որ աշխատանքները սկսվեն նախագծային աշխատանքների ավարտից անմիջապես հետո: Մի քանի բաղադրիչների մասին է խոսք գնում: Ուսումնասիրությունների արդյունքում առաջին հերթին պետք է պարզվի, թե ինչ ծրագիր կունենա այդ երկաթուղին: Դրա արդյունքում ինչ մոտեցումներ են լինելու: Մի շարք չափանիշներ կան՝ կարգի, արագության, բեռնային: Պարզվելու է, թե մեզ ինչպիս՞ի երկաթուղի է պետք, ի՞նչ կարժենա այդ ծրագիրը: Տեսանելի կլինեն աշխատանքները: Բոլոր այդ աշխատանքներից հետո ֆինանսավորման խնդիրն է դրված: Գիտեք, որ կան բանակցություններ, նախնական պայմանավորվածություններ, որոնք հետագայում մեզ համար հնարավորություն են ստեղծելու շինարարարության համար: Մենք շինարարության համար կառավարության որոշմամբ ստեղծել ենք փակ բաժնետիրական ընկերություն, որն էլ զբաղվելու է աշխատանքների կազմակերպչական մասով: Կոչվում է «Երկաթուղու շինարարության տնօրինություն» ՓԲԸ: Սկսել ենք բավական բարդ, մեծ ծրագիր, առաջին քայլերն են արվում: Սա այն հարցն է, որի հիմքը դնում ես, ու աշխատանքներն ընթանում են:

Մենք այսօր պատկերացնո՞ւմ ենք՝ ինչպիսի երկաթուղի ենք ուզում:

Մենք այսօր մի ցանկություն ունենք՝ ունենալ երկաթուղային ելք դեպի Հայաստանի հարավային տարածքները, դուրս գալ Իրանի սահման: Այդ նպատակի իրականացման համար արդեն մասնագիտական խորհուրդներ են մեզ պետք, մասնագիտական վերլուծություններ: Այսինքն, կա քաղաքական առաջադրանք: Նախագահն արտահայտվեց, որ մեր տնտեսական զարգացման երեք առաջնահերթություններից մեկը Հարավ-Հյուսիս երկաթուղու կառուցումն է: Այդ առաջադրանքից ելնելով՝ մենք համապատասխան վերլուծություններ պիտի անենք: Այդ երկաթուղին կարող է անցնել Ջերմուկով, Եղեգնաձորով, կարող է անցնել Արարատով: Տարբեր հնարավորություններ կան: Այդ ամենը մենք կուսումնասիրենք, իհարկե: Եւ դրանցից կընտրենք լավագույն նախընտրելի տարբերակը ոչ միայն ֆինանսական առումով, այլեւ դրա ենթակառուցվածքների վրա հետագայում ազդելու առումով: Բավական ծանր, բարդ աշխատանք է, միգուցե՝ երկարատեւ, բայց պետք է սկսել:

Երկաթուղին ինքնուրույն կառույց է լինելու, թե ոչ:

Այդ հարցը, ես համարում եմ, որ օրակարգում դնել չի կարելի: Մենք կոնցեսիոն համաձայնագրին գնացինք, ելնելով երկաթուղու զարգացման որոշակի նպատակներից: Հիմա, եթե մենք որոշ ժամանակ անց ունենանք երկաթուղին, այդ օրվա տնտեսական վիճակից ելնելով էլ՝ կառավարությունը որոշում կկայացնի դրա ձեւի ու բովանդակության վերաբերյալ:

Համաշխարհային տնտեսական ճգնաժամն ինչպե՞ս է ազդել Հայաստանի արտաքին ու ներքին բեռնափոխադրումների վրա:

Նշեմ, որ բեռնափոխադրումների մասով մենք ունենք որոշակի անկում: Տնտեսության բոլոր ճյուղերում ունենք այդ անկումը: Սակայն նշեմ, որ երկաթուղու ներքին փոխադրումների առումով մենք բավական աճ ունենք՝ մոտ 30 տոկոս: Այսինքն, միանշանակ չէ ազդեցությունը: Կան ուղղություններ, որտեղ որոշակի դրական շարժեր կան: Ճգնաժամի պայմաններում բավական ակտիվացում ունենք ճանապարհաշինության ոլորտում: Մի շարք ֆինանսավորող լուրջ կազմակերպություններ նոր ծրագրեր են նախաձեռնել Հայաստանում ոչ միայն հեռահար, այլեւ մոտակա ժամանակում, ինչը խթանիչ դեր է կատարում երկրում: Մասնավորապես Համաշխարհային բանկի հետ մենք բանակցություններ ունեցանք՝ պայմանով, որ միջոցներ հատկացվեն, կառուցվեն ճանապարհներ: Բանակցությունները սկսեցինք, ավարտեցինք, համաձայնագրերը հաստատվեցին բարձր մակարադակով, մրցույթներն անցան, շինարարությունն ընթանում է, եւ մինչեւ այս տարվա վերջ աշխատանքներն ավարտվելու են: Կառուցվելու է մոտ 118 կմ գյուղական ճանապարհ միայն այս տարի: Նշեմ, որ նույն երկարությամբ ճանապարհի կառուցում նախատեսվում է նաեւ բյուջեով կառուցել: Դա միայն ՀԲ-ի մեկ ծրագիրն է: Ասեմ, որ այս ընթացքում բարձր գնահատվեց մեր ծրագիրը, ՀԲ-ն նախաձեռնեց լրացուցիչ եւս մեկ տրանշ՝ գյուղական ճանապարհների ֆինանսավորման համար: Բանակցություններն ավարտվել են, եւ տնօրենների խորհուրդը դրական որոշում է կայացրել ֆինանսավորման համար, որի մի մասը հենց սեպտեմբերին սկսվելու է եւ ավարտվելու է մինչեւ տարվերջ: Այդ առումով մենք բավական լուրջ աշխուժացում ունենք:

Ժամանակ առ ժամանակ մամուլում տեղեկություններ են տարածվում, որ բեռնափոխադրումների ընթացքում Վրաստանը խնդիրներ է հարուցում հայկական կողմի համար: Ներկայումս ի՞նչ վիճակում են Վրաստանով կատարվող բեռնափոխադրումները: Եւ բարձրացել են արդյո՞ք մաքսային սակագները Հայաստանի համար:

Զուտ Հայաստանի համար ոչ մի տարիֆ չի բարձրացել: Նման բան չկա: Պարբերաբար երկաթուղային տարիֆների որոշակի, շատ փոքրիկ տատանումներ են տեղի ունենում՝ կապված շվեյցարական ֆրանկի կուրսի տատանման հետ: Դա ամբողջ աշխարհում է տեղի ունենում, նկատի ունեմ՝ երկաթուղային համակարգի տարիֆային կապվածությունը շվեյցարական ֆրանկի հետ է: Նման բաներ միշտ տեղի ունեցել եւ ունենում են: Բայց, ընդհակառակը, Վրաստանը մեր փոխադրումների վրա տարածում է զեղչեր Հայաստանի՝ որպես ոչ ծովային երկրի համար: Այդ արտոնությունը պահպանվում է:

Հայաստանը հիմնականում բեռնափոխադրումներ է իրականացնում Կովկաս-Փոթի եւ Ուկրֆերրի լաստանավերի միջոցով: Հայաստանն այլ ուղիներ փնտրում է արդյո՞ք, որ կախվածության մեջ չընկնի այդ երկու ընկերությունների քմահաճույքից:

Մեր երկիրն ունի չորս հարեւան, որոնցից երկուսի հետ այսօր ճանապարհային կամ երկաթուղային որեւէ հարաբերություն դեռ չունենք: Մենք այսօր դեպի Եվրոպա բոլոր փոխադրումներն իրականացնում ենք Վրաստանի տարածքով: Նույն Վրաստանն էլ չունի հարաբերություններ Ռուսաստանի հետ՝ տրանսպորտային առումով: Խնդիրը քաղաքական հիմքեր ունի: Համենայն դեպս, այսօր մեր միակ ճանապարհը լաստանավերն են: Բայց կան նաեւ խոսակցություններ, գործընթացներ՝ Թուրքիայի սահմանի հետ կապված, եւ չեմ բացառում, որ բարենպաստ քաղաքական զարգացումների դեպքում նաեւ այդ ճանապարհը կբացվի:

Թուրքիայի հետ սահմանների բացումը տնտեսական ի՞նչ էֆեկտ կարող է ունենալ:

Եթե դուք թվային տվյալներ եք ուզում, ես, իհարկե, կդժվարանամ թվային գնահատական տալու, բայց մի քանի նկատառում անեմ: Մասնավորապես, բոլոր այն բեռները, որ գալիս են Միջերկրական ծովով, Սեւ ծովով անցնելիս երկու անգամ թանկանում են: Սեւ ծովով անցումը բավական թանկ հաճույք է նավերի համար: Այսինքն, մենք այդ դեպքում Թուրքիայի տարածքով կարող ենք փոխադրումն անել երկաթուղով, եւ դա մեզ վրա բավական էժան կնստի: Տնտեսական առումով, իհարկե, ակնհայտ է մեր շահը: Բացի դրանից ասեմ, որ 2010-11թթ. ավարտվելու է Թուրքիա-Բուլղարիա՝ Բոսֆորի նեղուցի տակով անցնող թունելի կառուցումը, եւ դրանից հետո ուղղակի ցամաքային կապ է ստեղծվելու: Եւ մենք էլ հնարավորություն կունենանք առանց լաստանավերի բեռներ փոխադրել դեպի եվրոպական ցանկացած երկիր: Գումարած մեր երկաթուղային ծրագիրը, որը մեզ հնարավորություն կտա ասիական տարածաշրջանից երկաթուղով բեռնափոխադրումներ իրականացնել Հայաստանով դեպի Թուրքիա եւ Եվրոպա:

Արդյո՞ք Թուրքիային հետաքրքիր է Հայաստանը: Չէ որ Թուրքիան այս պահին ճանապարհային խնդիրներ չունի, եւ ավելի շուտ քաղաքական շահեր է հետապնդում, քան տնտեսական:

Բոլոր գործընթացները զուտ տնտեսական չեն լինում, կամ զուտ բարոյական, զուտ պատմական: Եւ այդ բաղադրիչների մեջ կարեւորագույն դերը խաղում է քաղաքական բաղադրիչը:

«Օրանժ» ընկերության հետ կապված մամուլում լուրեր են տարածվում, թե ընկերության առջեւ խնդիրներ են հարուցվում: Ձեր կարծիքով՝ ընկերությունը ե՞րբ է սկսելու ծառայություններ մատուցել:

Մենք բավական սերտ համագործակցում ենք իրենց շուկա մտնելու ճանապարհին: Խնդիրներ ունեն բոլոր տնտեսվարողները՝ իրենց ձեռնարկատիրական գործունեության դաշտում: Կան բազմաթիվ խնդիրներ, որոնք ստանում են իրենց լուծումները: Իրենց նախնական գնահատականներով, նախատեսված է, որ նոյեմբերին պետք է մտնեն ծառայությունների դաշտ: Այս պահին ընթանում են ալեհավաքների տեղադրման, նախագծային աշխատանքներ, բանակցություններ են գնում տարածքների ձեռքբերման, վարձակալման համար, ազդանշանի փոխանցման տարբերակներ կան, սփռման խնդիրներ են լուծում: Աշխատանքները մեծ թափով են ընթանում: Եւ նախատեսվում է, որ «Օրանժը» ողջ Հայաստանի տարածքով է սկսելու գործել, եւ միանգամից ողջ ծածկույթը ապահովելու է: Դա նշանակում է, որ փաստորեն մեկ տարվա ընթացքում՝ արտոնագիր ստանալուց հետո, ընկերությունը սկսում է իր աշխատանքները:

«Օրանժի» գործունեության հետ մեկտեղ գները կիջնե՞ն:

Ընդհանրապես, գների ձեւավորումը համապատասխան տնտեսական կատեգորիա է, եւ դրա վրա ազդող մի շարք գործոններ կան: Բոլորովին վերջերս ստորագրվեց մի փաստաթուղթ երեք օպերատորների միջեւ, համաձայն որի՝ միջօպերատորական ծառայությունների սակագները նվազելու են ամեն կես տարին մեկ: Այսօր 29 դրամ է, եւ դա նվազելու ու հասնելու է 11 դրամի: 2 անգամից ավելի նվազեցվում է: Դա նշանակում է, որ մենք պարբերաբար սակագների նվազում ենք ունենալու: Մենք բոլորս տեսանք, թե ինչպես «Վիվասելի» մուտք գործելուն պես գների նվազում արձանագրվեց: Հիմա, թե տնտեսական ազդեցությունների արդյունքում էլի նվազումներ կլինե՞ն, ցույց կտա տնտեսական զարգացումն ու մրցակցությունը:

!
Այս նյութը հասանելի է նաև   English and Русский
Տպել
Կարդացեք նաև
Ամբողջը
«Փաստ». Ինչպե՞ս և ինչո՞ւ հանկարծ տեղի ունեցավ տրամադրությունների «փոփոխություն»
Չմոռանանք, որ մինչ վերջերս նախապայմանների ու պայմանների պակաս չկար՝ սկսած Ադրբեջանի հետ...
Ունենք պայմանավորվածություն, որ նոր հանդիպում տեղի կունենա Հայաստանի և Թուրքիայի ներկայացուցիչների միջև. Ռուբինյան
Հայ-թուրքական սահմանին Մարգարայի կամուրջը վերանորոգվել է արդեն…
Ռուբեն Ռուբինյանը Միխայել Զիբերթի հետ քննարկել է Հայաստան-Թուրքիա հարաբերությունների կարգավորման գործընթացը
Ազգային ժողովի նախագահի տեղակալ Ռուբեն Ռուբինյանը հունիսի 4-ին ընդունել է...
Թուրքիայի հետ մի շարք հարցերի շուրջ ունենք բավականին լայն փոխըմբռնում. Արարատ Միրզոյան
Իհարկե, ակնհայտորեն, ժամանակ է, որ մենք տեսնենք գետնի վրա կոնկրետ իրականացվող պայմանավորվածություններ…
«Հրապարակ». Սահմանը դեռ չի բացվել, բայց պատրաստ են բեռներ ընդունել
Այսինքն, պատրաստ են բեռներ ընդունել, սակայն սահմանը դեռ չի բացվել․ Թուրքիան պայման է դրել` մինչեւ...
Հայաստանի հետ սահմանը պետք է բացել եւ կարգավորել հարաբերությունները. Դավութօղլու
Չպետք է թույլ տալ Մերձավոր Արեւելքում մոլեգնող կրակը հասնի Կովկաս...
Ամենաշատ